Geplaatst op: 25 maart 2013 om 11:15

[FILM REVIEW] The Last Stand

Weblog | 25 maart 2013 - Het bejaardencentrum heeft ze deuren geopend en in een rap tempo hebben 3 oudjes 3 films op de markt geslingerd. Of dat met voorbedachte raden is, geen idee. Maar begin dit jaar mochten Bruce Willis aanschouwen in zijn 5de avontuur in de Die hard reeks. Standaard rammen was het motto en dat bleek ook het geval te zijn. Niet veel later liet Sylvester Stallone zijn spierballen rollen in “ Bullet to the Head “. Hoe deze film is durf ik je niet te zeggen, dit ivm dat ik hem nog niet gezien heb. En nu draait de nieuwe film van Arnold Schwarzanegger in de bioscoop. “ The Last Stand “ heet hij. Kan hij boven Die Hard uitkomen en is Arnold “ King of the oldies “ of word het toch standaard kleunen net zoals Bruce?

The Last in een notendop: Arnold S. is een sheriff in een klein plaatje net iets voor de grens voor Mexico. Al het tuig wat er rond loopt word netjes een halt toegeroepen: Een kip die losloopt, een kat uit de boom halen of een goed gesprek met wat mensen in de plaatselijke dancing behoren tot zijn dagelijkse bezigheden. Maar dan word er iemand neergeschoten. Als Arnold S. op onderzoek uitgaat blijkt dat degene niet zo maar is neergeschoten. Een paar bende leden zijn namelijk een brug aan het maken naar Mexico. Hun baas is namelijk net ontsnapt uit de gevangenis en is onderweg naar de Mexicaanse grens om aan de arm der wet te ontsnappen. Wat kan Arnold nog doen?

Allereerst het verhaal. Dat heeft niet veel om het lijf. Ik heb zelf erg moeten wennen aan deze aanpak maar na een tijdje begon ik de lol van de film in te zien en werd het als nog een eind goed al goed verhaal. Er blijkt dus een grote drugs baron ontsnapt te zijn en die is onderweg naar de Mexicaanse grens.. Arnold S. werkt in een plaatsje vlakbij de grens en 3x raden waar de drugsbaron wil oversteken. Juistenem, dat word me dus een clash. De weinige momenten van knokken ( want ik had me er wel wat meer van verwacht ) zijn netjes en goed gedaan maar omdat er te veel tijd komt voor het verhaal /karakter ontwikkeling zie je onbedoeld hoe slap deze film wel niet is: matig verhaal, soms te weinig knok momenten, niet al te subtiele humor, karakters die te vervangen zijn zitten nou eenmaal in deze film. Of dat bijvoor baat slecht is wil ik niet zeggen, zet je verstand op 0.0 en je kan aardig met deze film over weg. Ga je verder kijken, dan zie je een film die nog wel even terug kon naar de tekentafel.

De karakters ( zoals hierboven kort besproken ) zijn nou ook niet juh van het. Je hebt Arnold en meer niet. De rest van de karakters zijn allemaal bordkartonnen poppetjes die fungeren als kapstokjes voor de Aktie/humor elementen in de film. Maar wat maakt het uit dat de overige karakters niet interessant zijn, je gaat er voor Arnold er heen. En ook al ik weet ik dat Arnold niet de beste acteur is, dit is voor zijn maatstaven nogal standaard. Hij zal nooit uitblinken of falen in deze film. Beetje jammer want dit zou toch echt Arnold zijn terug keur moeten worden! Soundtrack technisch zit het ook wel snor. Lekkere tracks die de Aktie momenten ondersteunen worden afgewisseld met rustige tracks die het verhaal moeten “ onderbouwen “.

The Last Stand komt het standaard niveau niet boven. Nooit word de film echt goed of echt slecht. Dat heeft zeker te maken met het slappe script. Een drugsbaron wil de grens over en 3x raden bij welke plek hij dat doet. Arnold moet deze man tegen houden en tjah je weet gelijk hoe de film eindigt. Is dat dan al bijvoorbaat slecht? Nee, als de Aktie/humor maar oke zijn. Maar ook die vallen in de categorie: Standaard. The Last Stand is echt zo’n film die je lekker op RTL8 kan gaan kijken over 5 jaar. Mis je hem nu? Geen probleem, er komen nog zat andere ram films aan die wel wat langer blijven hangen.

2.8/5