Geplaatst op: 20 februari 2013 om 22:21

[FILM REVIEW] A Haunted House

Weblog | 20 februari 2013 - Parodie films zijn in het komedie genre een aparte eend in de bijt. Bij parodie films hoef je namelijk niet veel te doen. Men neemt: 1. Een verhaal van een franchise ( goed lopend of niet lopend. Dat maakt niet veel uit ) 2. Verbouw het verhaal een klein beetje zodat je een kapstok kan maken voor je grappen 3. Huur wat acteurs in die in het slop zitten zodat je niet veel hoeft te betalen en daar heb je in een notendop de parodie films van tegenwoordig. Vroeger had je Leslie Nielson die oa furore maakt in de 33 1/3 films, naked gun en ga zo maar door. Deze man bracht de parodie films tot een ander niveau als nu. Nu heb je namelijk een paar groepjes die de parodie films opzich nemen. 1 daarvan is Marlon Wayans. Deze man heeft onder andere White Chicks, Little Men, Dance Flick en nog aantal films gemaakt. Nu draait: " A Haunted House " in de bios. Hoe ik dat overleefd hebt volgt hierna...

A Haunted House in een notendop: Men neemt paranormal activity 1,2 & 3. Voeg daar nog wat Exorcist aan toe met een toefje Blair Witch project en je hebt het verhaallijntje van A Haunted House. De vriendin van Malcolm ( Marlon Wayans ) gaat bij hem intrekken. Alleen zij neemt met al haar hebben en houwen ook een oude geest mee die de boel lekker opstelten komt zet. Als dat potverdikkeme maar goed afloopt!

Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik dit wanproduct moet gaan recenseren... Als ik naar me lijstje pros and cons erbij pak van deze film is dat Pros stukje bijna leeg en de cons stukje 18 pagina's lang vol met fouten en stupiditeit. Allereerst het verhaal. Ze hebben een mengelmoes van PA1,2 & 3 ervan gemaakt. De vriendin van de Marlon heeft een oude geest bij zich en die zet de boel op ze kop tot exorcisme aan toe. Tja, bij een parodie film verwacht je niet veel ervan maar godnondenju wat is dat erbarmelijk in elkaar gezet/uitgelegd. Het verhaal gaat van hak op de tak, grappen die in een hoog tempo worden herhaald/uitgemolken, karakters die nul expressie/talent/karakter/inzicht hebben maar bovenal de film is gewoon weg NIET leuk. Ik heb in totaal 3 keer me mond hoek op en neer gehad omdat de grap wel aardig was maar de rest van de tijd waren de grappen van zulk laag niveau dat het gewoon niet leuk was. De poep/pies/sex grappen vliegen je om de oren en de schrijvers hadden er een handje van om een grap meerdere keren te herhalen. Een grap die er onder ander in zat was dat de 2 hoofdpersonen aan het slapen waren en dat de vrouw des huizes een scheet onder de lakens liet. Laken omhoog en de zaal lag plat. Alleen na 8 keer dezelfde grap uitgehaald te hebben is de magie toch echt weg ( al na de tweede keer ). En zo kan ik nog wel even doorgaan over de "humor" die ze erin gedaan hebben. Het niveau is gewoon té laag. Als je ooit deze film vrijwillig wilt gaan kijken drink alsjeblieft een krat bier eerst op of rook een kilo wiet weg want nuchter is dit niet om aan te zien.

En dan nog een probleem van de film: De acteurs. Ik wist dat de heer Wayans niet veel acteer talent had en in deze rolprent is dat niet veel beter. De standaard piloot is ze beste vriend en de mimiek die hij gebruikt is meer te vergelijken met dat van een gezichtje getekend op een stuk karton. Maar wie er helemaal geen reet van kan is de vrouwelijk hoofdrol speelster: Essence Atkins. Dit stuk beton kan totaal niet acteren, expressie heeft ze nog nooit van gehoord, normaal 3 zinnen uit haar mond krijgen zonder er over te struikelen is aan haar niet weggelegd maar vooral de zin bij haar ontbreekt. Tel daarbij op dat de " vrienden " en helpers in de film ook totaal te verwaarlozen zijn/te irritant voorwoorden ( Met daarbij als kleine uitzondering Cedric the Entertainer. Deze man had nog 2 grappen die aardig waren ) en je hebt het acteer ensemble van A Haunted House. De soundtrack heb ik niet goed gehoord omdat ik soms me oren dicht drukte van ergernis van wat die figuren allemaal aan het wauwelen waren.

Neen, ik heb geen enkel goed woord over voor dit wanproduct. Deze film wil ik tippen voor het einde voor het jaar, voor de flop 5 van 2013. En grote kans dat dit product op de eerste plaats komt. De film is niet grappig, tergend om te zien, te dom voorwoorden, acteurs die beter een ander vak kunnen kiezen, scriptschrijvers die gratis van mij een stuk touw krijgen maar bovenal A Haunted House mist GOEDE HUMOR! Ga dit product NIET kijken! Doe me lol en geef het geld wat je hieraan uit wilt geven aan een goed doel, ga een boom knuffelen of doe een high met een dier uit de kinderboerderij. ALLES is beter als dit. Ik heb 1.5 uur van me leven weggegooid en dat ga ik NIET meer terug krijgen. U BENT GEWAARSCHUWD!

0.8/5